HOME PROFILE BLOGLIST LINKS FACEBOOK TWITTER

Anak Kedua

Bismillahirahmanirahim , Assalamualaikum sahabat ^_^ !

Siapa kat sini anak kedua ? Angkat kaki angguk kan kepala . Haha Ok ok sepp sikit , kita geng ^o^ !
Sesaja je nak share kat sini , fakta-fakta ini memang 80% sama dengan diriku yang kerdil ini . Hohooo jom kita baca sesama .


ANAK MANJA EMAK apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu . 
Yesss ! haha , tapi bagi aku takda laa selalu diutamakan . Mak aku tak pernah pilih kasih , 
sayanggg Makkk ! 
ANAK DEGIL Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata semua dia saje yg betul dalam kemahuan dia. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. Boleh di pujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
Betul ke nie ? aku degil sikit jee lahh >.< Tak mengaku lettew ! 
TAK PANDAI PUJUK memang anak no 2 nie dia tak pandai pujuk girlfriend or boyfriend dia. 
Hewheww , kesian kau Arif bakal bini tak pandai pujuk ! *Alololoo manja*
BERCINTA dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban. 
Alhamdulilah ! malu itteww cakap kite setia . Hahaa , nak berkorban tuu tak salah jangan sampai merosakkan diri sendiri . *senyum sampai telingaa*
HITAM / PUTIH Apa yg dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.
Okay nie tipuu ! Akuuu tak macam nie laaa :'( Bagi aku kalau orang baik dengan aku , aku baik laa dengan orang tuu . 
HATI Anak no 2 ni juga nampak aje keras. Tapi hati dia lembut. SATU lagi perangai dia, tak boleh ditegur.
Maluuu lagi ittew ! luaran nampak saje macam aku kasar ye dakk , tapi dalam hati ada taman gituu ! Aku memang cepat terasa or sensitif kalau ada orang tegur . Kuat merajuk pun ye jugak. Kihkihhh ! 
BERDIKARI Very independent. Memang betul. tapi kalau terlebih independent pun payah. Mudah bergaul very take care.
Huiii ? Yeke ? Tak jugak , tengok keadaan semasa . Mudah bergaul ? TAKKK ! Aku pemalu laaa :'(
ARAHAN Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan. Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja dengan orang.
Huhhh ! Mana tauuu nie ?? Nasib laa siapa laki aku kann . Nasib baik cita-cita bukan PA ke apee , Haha !
PEMAAF & CARING tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring. TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
YESS ! Aku mudah sangat maafkan orang , besar mana dosa orang tuu aku maafkan juga . Bagi aku biar ALLAH saja balas perbuatan dia orang ye dakk ? Kalau marah ? Jangan cakap laa , maluu tauuu !
PAKAIAN Nak semua up to date. Semua nak kemas.
Haha , takda laa up to date sangat sekadar mengikut kemampuan . Hohooo ! ^o^ 

Credit : Facebook !
With FyzaLaa 

4 123 commenterr !:

mentari alam lembayung alam berkata...

saya!!!!!!!!!!
tapi 2 last... ;P
yang penting be ur self.. ;)

Nur Aqilah berkata...

sy ank ke 4. xad psl ank ke 4 ke? nk tahu jgk. huhu

Arrien ::@man!:: berkata...

Memang betul lah.. memang tepat kena kat batang hidung saya..huhu saye ank ke-2.. mmg tak dinafikan pernyataan tu :D

♥ Izni ♥ berkata...

hahaha btol! tp nk up 2 date to idak laa jenuh la kalo cegitu ehehe